- De inzet van artificial intellingence voor influencer marketing krijgt een grotere rol, zien marketingexperts.
- Daarbij kunnen AI-programma’s ook de stijl van influencers imiteren bij het genereren van content.
- Voor influencers roept dit nieuwe vragen op over hun eigen onmisbaarheid.
- Lees ook: AI zal juist het belang van niet-technisch opgeleide werknemers vergroten, zegt een topmanagers van Goldman Sachs met een geschiedenisdiploma.
De eerste keer dat hij een korte reclame zag die volledig met AI was gemaakt, was Will Sartorius “verbijsterd”.
Sartorius is de CEO van reclamebureau SelfMade, dat voornamelijk met direct-to-consumer-merken werkt aan reclame op sociale media. Het bedrijf is AI-gedreven en heeft de technologie geïntegreerd in creatieve functies zoals scripting, videomontage en het toevoegen van bijschriften aan video’s.
Afgelopen maart stuitte Sartorius op een reclame in de stijl van content die wordt gemaakt door influencers, maar dit keer zat de AI-tool Arcads daar achter. De video toonde de reclame-industrie wat de mogelijkheden zijn van artificial intelligence (AI) voor adverteren op sociale media.